09-9551331
*
*
*

שוק הרכב בישראל הוא שוק דינמי בכל קנה מידה, המשתנה חדשות לבקרים. בתחום זה ניתן למצוא מגמות, אופנות וטרנדים שונים בכל שנה ושנה. כאשר מתבוננים על נקודת הזמן הנוכחית, ניתן לשאול מהם הרכבים הנחשבים למבוקשים ביותר בישראל. המאמר הבא מתייחס לנקודה הזו בדיוק, תוך מתן דגש על כלי רכב בייבוא אישי מצד אחד, כמו גם רכבי יוקרה מהצד האחר.

ב.מ.וו כאשר מדברים על רכבי יוקרה בישראל, השם המרכזי הנכנס לשדה המשחק הוא ב.מ.וו. בשנת 2014, לראיה, נערכו כשלושה וחצי מיליון חיפושים אינטרנטיים אחר רכבי החברה (המדד המשמש לצורך זה הוא של אתר הקניות יד 2), ופורסמו כמעט עשרת אלפים מודעות למכירת רכבי היצרנית. בין דגמי ב.מ.וו, דומה שאלה שמשכו אליהם את מירב תשומת הלב בשנה האחרונה הם הדגמים i316 ו-i320, המגלמים בתוכם את מיטב הטכנולוגיה הידועה כיום בתחום הרכב. ואגב, סקירת דגמים אלה מאפשרת ללמוד על מגמה משמעותית אחרת בתחום רכבי היוקרה בישראל, והיא ההובלה של מכוניות הספורט סדאן פרימיום את התחום.

מרצדס מותג יוקרה מרכזי אחר הוא מרצדס, אשר מרשים אף הוא כאשר מתבוננים על החיפוש אחרים: באתר יד 2, לראיה, חופשו כלי הרכב של החברה כשלושה מיליון פעמים, עם קצת יותר מ-8,000 מודעות. דגם מרצדס C קלאס דורג אמנם במקום החמישי במסירות בתחילת שנת 2014, אך הביקוש אליו גבר במידה משמעותית לאחר מכן, בעיקר עם ההשקה הרשמית של דגם ה-C קלאס החדש.

לקסוס לקסוס הוא מותג היוקרה של יצרנית הרכב טויוטה, אף היא פופולרית בכל קנה מידה בישראל. אחד הדגמים המרשימים ביותר של החברה, וכזה שמקבל חשיבות מכרעת בתחום של רכבי היוקרה והרכבים בייבוא אישי, הוא לקסוס IS300h. המדובר הוא בדגם היברידי, מה שמגלם בתוכו יתרון משמעותי במיוחד - חיסכון ניכר בדלק. בניגוד לכלי רכב רבים אחרים בקטגוריה, כאן הביצועים של הרכב נחשבים למרשימים, מה שבוודאי תורם לביקוש הגובר לו.

שברולט המכונית הבאה מתאימה, במידה רבה, לאניני הטעם שבין נהגי ישראל: דגם שברולט קרוז, שהוצג לראשונה בשנת 2008. המדובר הוא ברכב משפחתי שמגיע עם תג מחיר סביר יחסית, אך משדר יוקרה בכל רמ''ח איבריו או מערכותיו המכניות. מכונית זו נחשבת גם לאחת המאובזרות ביותר שניתן למצוא כיום בתחום הרכב, כאשר הנדסת האנוש היעילה שלה, כמו גם רמת הבטיחות המקסימלית, תורמים בוודאי להצלחה שלה. זהו רכב אמין במיוחד, אשר כמעט ואינו מצריך טיפולים במוסכים מורשים אלה או אחרים.

יגואר לא ניתן לבצע סקירה של רכבי יוקרה מבלי להכניס לתמונה את הדגמים המובילים של יגואר, המזוהה עם התחום יותר מכל. בהקשר הזה, בולט דגם היגואר XJ, שלמרות שיש רבים שנמכרו יותר ממנו בישראל (תג המחיר שלו עומד על כמיליון שקלים), אין ספק שמדובר בדגם שמשנה את חוקי המשחק בתחום. הרכב מציע מראה יוקרתי ומרשים במיוחד, מערכות טכנולוגיות באיכות מקסימלית ומפרט טכני עשיר ונוח.